שותפות בעסק פעיל

אם אתן בעלות עסק קיים או מעוניינות להקים עסק חדש – ודאי תרצו לדעת פרטים על שותפות. חשוב לומר כי שותפות יכולה לגרום להצלחה כבירה בעסק שלכן. עם זאת, היא מכילה בחובה גם לא מעט סיכונים ואתגרים. לפני שאתן בוחרות שותפים לעסק שלכן, כדאי לדעת: מהי שותפות? מהם היתרונות בשותפות? מהם השלבים ליצירת שותפות? כל התשובות במאמר זה.

לחצו כאן למידע נוסף

מהי שותפות עסקית?

שותפות עסקית היא מערכת יחסים משפטית בין שני אנשים ומעלה או גופים המסכימים לנהל מיזם עסקי ביחד. בשותפות, כל אחד מהשותפים תורם לעסק במונחים של כסף, כישורים, ידע או עבודה, ומתחלק ברווחים ובהפסדים של העסק. לשותפים יש גם כוח קבלת החלטות משותף ואחריות על העסק. עבור אנשים רבים, כניסה לעסקים עם שותף היא הזדמנות לגבש ניסיון, מומחיות ומקצועיות.

דוגמאות עסקיות נפוצות לשותפות כוללות משרדי עורכי דין, קבוצות רופאים, חברות השקעות בנדל"ן וקבוצות ראיית חשבון.

יתרונות השותפות העסקית

ישנם יתרונות רבים ליצירת שותפויות עסקיות:

  • היבט כלכלי – כל שותף מגיע עם הון משלו. לכן, היכולת לחבר משאבים כלכליים יכולה להיות מקפצה משמעותית לעסק שלכן, מאחר וההכנסות וההוצאות מתחלקות עם שאר השותפים. על ידי חיבור המשאבים, השותפים יכולים להשקיע בציוד, טכנולוגיה או שיווק טובים יותר, שיכולים לעזור למשוך יותר לקוחות ולייצר יותר הכנסות.
  • מומחיות וניסיון – יתרון נוסף של שותפויות עסקיות הוא שהן יכולות לספק רמה גבוהה יותר של מומחיות וניסיון ממה שאדם אחד לבדו יכול להביא לעסק. לדוגמה, שותף אחד עשוי להיות מומחה בפיננסים וחשבונאות, בעוד שלשותף אחר עשוי להיות ידע נרחב בענף שבו העסק פועל. על ידי עבודה משותפת, השותפים יכולים למנף את הידע והניסיון הקולקטיבי שלהם כדי לקבל החלטות טובות יותר ולפתח אסטרטגיות יעילות יותר עבור העסק.
  • גמישות – שותפויות עסקיות יכולות לספק גמישות רבה יותר מאשר צורות אחרות של בעלות על עסק. שותפויות יכולות להיווצר במהירות ובקלות יחסית, והשותפים יכולים לבצע שינויים במבנה העסק או בפעילות ללא צורך לעבור הליך משפטי מורכב. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור עסקים קטנים או סטארט-אפים שצריכים להיות זריזים ובעלי יכולת הסתגלות בתגובה לתנאי השוק המשתנים.

שותפות בעסק פעיל

שלבים ליצירת שותפות עסקית

כדי ליצור שותפויות עסקיות, יש לבצע מספר צעדים:

  • בחירת השותפים – הצעד הראשון ביצירת שותפות עסקית הוא לבחור את השותפים בקפידה. כדאי לחפש שותפים שחולקים את החזון והערכים שלכן, ושיש להם את הכישורים, הידע והמשאבים הדרושים לכן כדי לבנות עסק מצליח. בין אם מדובר בהקמת עסק או שותפות בעסק פעיל, חשוב לומר כי היחסים בין השותפים חשובים לאין שיעור ומשפיעים בצורה ישירה על הצלחתו ויעילותו של העסק. לכן, כאשר אתם בוחרות שותף לעסק, בחרו אדם שתוכלו לעבוד עמו בתקשורת טובה ויעילה.
  • החלטה על סוג השותפות – ניתן להקים עסק או להכניס שותף לעסק קיים. ישנם מספר סוגים שונים של שותפויות לבחירה, כולל שותפויות כלליות, שותפויות מוגבלות ועוד. לכל סוג שותפות יש יתרונות וחסרונות משלו, לכן חשוב לבחור את זו המתאימה ביותר לצרכים ולמטרות שלכם. שני סוגי שותפויות מרכזיים הם:
  • שותפות כללית – בשותפות זו כל שותף עסקי אחראי ללא הגבלה על חובות השותפות. מספר השותפים המקסימלי עומד על 20. במקרים של שותפויות מקצועיות בין רו"ח ועו"ד, ניתן למנות יותר שותפים.
  • שותפות מוגבלת – בשותפות זו יש לפחות שותף כללי אחד אשר אחראי למלוא חובות השותפות. השותפים המוגבלים מתחייבים להשקיע בשותפות עד סכום אשר מוגדר מראש.
  • יצירת הסכם שותפות – אחד הסיכונים העיקריים בשותפות עסקית הוא הפוטנציאל לחילוקי דעות או קונפליקטים בין השותפים. הבדלים בחזון, בסדרי עדיפויות או בקבלת החלטות עלולים להוביל למתח וקונפליקט, שעלולים בסופו של דבר לפגוע בעסק. לכן, חשוב שלשותפים יהיה הסכם שותפות ברור ומקיף המתאר את התפקידים והאחריות של כל שותף וכן את תהליך יישוב המחלוקות. הסכם זה הוא מסמך משפטי המתאר את תנאי השותפות, לרבות התפקידים והאחריות של כל שותף, חלוקת הרווחים וההפסדים ותהליך קבלת ההחלטות ויישוב מחלוקות. כמו כן, חשוב לעבוד עם עורך דין כדי ליצור הסכם שיגן על האינטרסים שלכן וימזער את הסיכון לחילוקי דעות או סכסוכים בהמשך. כל טופס הסכם שותפות עסקי צריך לפרט את הסעיפים הבאים:
  • מקבלי החלטות – קבעו כיצד תתקבלנה החלטות חשובות ומה לעשות כאשר שותפים לא מסכימים.
  • אחוז הבעלות – יש לחשב ולהבהיר כמה אחוז מהעסק מחזיק כל שותף. ציינו גם כמה כסף תרם כל אחד כדי להצטרף לעסק, ומה צריך לקרות אם העסק צריך יותר כסף כדי לפעול.
  • רווחים והפסדים – הגדר נוסחה מדויקת לאופן שבו שותפים יחלקו רווחים כמו גם הפסדים.
  • אסטרטגיות יציאה – העלו תוכניות מגירה מה צריך לקרות אם שותף נפטר, הופך לנכה או רוצה לעזוב את החברה.
  • רישום השותפות – לאחר יצירת הסכם השותפות, עליכן לרשום את השותפות ברשם השותפויות. בבקשת הרישום יש לציין את שם השותפות, המטרה של העסק, כתובת העסק, פרטים של כל אחד מן השותפים, תקופת קיום השותפות (אם נקבע בהסכם השותפות). יש לומר כי אם מדובר בשותפות מוגבלת, יש לציין בבקשה פרטים על סכום ההשקעה של כל שותף, אופן התשלום ופרטים נוספים לגבי השותף האחראי.
  • הגדרת הפעילות העסקית – לאחר רישום השותפות, תוכלו להתחיל בהקמת הפעילות העסקית. בדרך כלל השלבים הבאים כוללים מימון, השכרה או קניית ציוד ומתקנים, העסקת עובדים ופיתוח אסטרטגיה שיווקית. חשוב לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים כדי להבטיח שכולם יהיו יפעלו למען אותן המטרות.

ייעוץ עסקי בשילוב התפתחות אישית – רק אצל מירית מרלי

מחפשות שילוב של בין העולם הליווי העסקי לעולם של האימון וההתפתחות האישית? הגעתן למקום הנכון. מירית מרלי, מנטורית עסקית ויזמית, פיתחה את שיטת TOGETHERE אשר פורצת את גבולות האימון ומאפשרת לכן להגיע ליעדים – בכל תחומי החיים. מירית מרלי מלווה נשים שכירות ובעלות עסקים ויוצרת יחד איתן תכנית פרקטית ואסטרטגית כדי לקדם עצמן להגשמה אישית ומעשית. אם גם אתן רוצות ליצור תוכנית מותאמת אשר תעזור לכן להגשים את המטרות והחלומות שלכן, שוחחו איתי באופן אישי עוד היום ויחד נוכל למצוא את הדרך הנכונה. צרו קשר עוד היום לטלפון 054-5245932 או בכתובת המייל  mirit@togetthere.co.il . לפרטים נוספים לחצו כאן.

למידע נוסף ויצירת קשר
בואי נדבר

בואי נדבר

מעבר להודעה
1
שלום לך!
אשמח לענות לך על כל שאלה.
לחצי על הכפתור למטה לשליחת הודעה!
דילוג לתוכן