בבסיס גישת המנכ״לית ובית הספר למנכ״ליות, ישנה ההבנה שעסק, כל עסק, יכול וצריך לאמץ התנהגויות עסקיות ושיטתיות של עסקים גדולים. אז לפני שנבין יחד מה את יכולה לעשות כדי לאמץ לעסק שלך מאפיינים והתנהגויות של מותג גדול, בואי נבחן איך נראה עסק בעל היקפי מכירה גדולים.
יש שלושה דברים כל מותג מקיים כל זמן שהוא מצליח –
- הוא שומר על הערך שהוא נותן ללקוח, אם זה במוצר יוצא דופן או בשירות יוצא דופן, הלקוחות שלו יודעים את זה וזה תמיד חלק מהערכים החשובים למנהלי העסק.
- שומר על הנחשקות שלו באמצעות מיתוג קבוע – הוא שומר על המיתוג שלו כל הזמן. מיתוג זה לא רק לוגו, זה המסר שהוא מעביר ללקוחות שלו, השפה, האיכות ועוד. הלקוחות מזהים אותו על פי מסר זה.
- הניהול שלו שיטתי – זאת אומרת גם העבודה מול צוות העובדים, גם מול אנשי הפרסום, גם מול קהל הלקוחות שלו, היעדים שלו ועוד… ניהול המבוסס על שיטתיות ולא ניהול שקורה על הדרך. כל חודש מתחיל בידיעה ברורה מה רוצים להשיג, כל חודש ברור מה הולכים להוציא, מי אחראי על מה ועוד.. ובנוסף, כחלק מהשיטתיות יש גם הקפדה על שיפור מתמיד – ההתפתחות העסקית היא לא אירוע חד פעמי, אלא מופע חוזר שחוזר על עצמו ככל שהעסק גדל ומתרחב.
אחרי שהבנו מה עושים המותגים הגדולים, איך תוכלי את כבעלת עסק קטן או עצמאית, להעתיק חלק מהתכונות הללו בעסק שלך?
אז הנה כמה המלצות שגם את תוכלי לאמץ:
# לא משנה באיזה שלב עסקי את נמצאת, הדבר החשוב ביותר יהיה שתגבשי את חוקי העסק שלך לצד הפעילות העסקית שאת עושה! מהם חוקי העסק? למעשה אלו נגזרת של ערכים המייצגים את עולמך, אלה שאת רוצה שייצגו את המותג שלך ויהיו מזוהים עם מי שאת.
# חשיבה של מותג – כדאי לחשוב איך תוכלי להפוך להיות מותג. לא להסתכל כמובן על מותגים מצליחים ולהשוות, אלא לחשוב על מותג בשלביו הראשונים: חשבי מהן שיטות העבודה והניהול אותן כדאי לך לאמץ כדי שתוכלי לצמוח נכון.
# הכיני תכנית אסטרטגית ברורה שתהווה מודל עבור הפעולות אותן תבצעי בהמשך.
# היי שיטתית. חשבי מה האוטומציות וההרגלים הקבועים שאת יכולה לפתח בעסק, שעבדו טוב בעבר, כך תוכלי לייעל את המערכת ולנצל את הזמן נכון.
זכרי כל מותג גדול התחיל מרעיון והמשיך לצמוח דרך תכנית אסטרטגית ותכנית פעולה למימוש הרעיון, חשבי בגדול והתחילי צעדים קטנים.